C
Locket som satt upptill i oljebehållaren har gått av. Finns det som reservdel? Den nedre delen är gängad och den övre delen är en liten behållare med en skumgummibit inuti och ett ytterligare lock med hål upptill.
Avbrutet oljelock från kompressor med gängad nederdel, skumgummibit och ett mindre lock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser kompressorn ut:
medium_item_845756_dde232cef4.JPG
På lappen står det att den är tillverkad i Kina för Coop Norden AB.

Går det att få tag på ett lock antar jag att man kan återfylla med detta:
36-988_xl_1.jpg

Den trasiga prylen är ett avluftningsfilter med syfte att ventilera vevhuset och avskilja oljedimma som ska rinna tillbaks till vevhuset. Förmodligen också som påfyllningshals för påfyllning av olja.

Finns den inte som reservdel kan valfri hydraulikkomponentleverantör hjälpa dig hitta ett lämpligt avluftningsfilter.

Redigerat:
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
C
Tog med delarna till Biltema och sedan Jula. Hos Biltema var visningsexemplaren inte färdigmonterade. I det satt någon slags vita små plastlock där delen i fråga samt luftfilter skulle ha suttit.

Hittade hos Jula en kompressor med en liknande del som jag skruvade loss och provade att skruva i det gängade hålet i kåpan från min kompressor.
013747.jpg
Delen passade och kundtjänsten fick skicka en fråga till leverantören om det går att få tag på reservdelen.

Har både förhoppningar och farhågor efter att tidigare ha försökt skaffa reservdelar till en mindre kompressor som Jula fortfarande sålde (ena delen kunde jag köpa men den andra var omöjlig att få tag i, såvida jag inte skulle ha demonterat ett exemplar i butiken och gått till kassan med delen i fråga).

Fick du någonsin tag på en reservdel och hur gjorde du?
Har nyss själv råkat ut för samma problem med avslagen lutning.

C
Ja, Jula kunde leverera OLJEPLUGG PLAST 3/8" GÄNGA, artikelnr R020077 för 49 kronor. Köpte även 1 L kompressorolja för 99,90 kronor.

• Gilla
forstahuset
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.