Hej

Osäker om delen heter spanjolett som jag söker reservdel till. I underkant av fönstret där låsmekanism/armen sitter så hålls denna upp av en plåtbit på var sida så inte armen ”trillar” ur. Finns den att få tag på eller ska man bara göra ett hemmasnickeri/plåtarbete?

Mvh
Micke

• Skadad låsmekanism med en spanjolettarm och plåtbitar vid fönstrets underkant markerade med en röd cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Behöver du många? Jag kanske har någon liggande.

Jag kallar den stångstyrning.

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Behöver kanske 4st, fixa de fönster där de lossnat och ”försvunnit”. Slippa trycka dit en pappersbit när man ska stänga fönstret :)

Vad vill du ha för dem om du har liggandes? Så löser vi en swish med frakt och så.

Jag måste kolla om jag hittar några. Återkommer.

Dessa hittade jag:

längden (mätt parallellt med "Libya") är 50mm. Utvändiga bredden (mätt parallellt med "Nouakchott"= är 6 mm. Två metallbeslag på en karta, ett mäter 50mm och det andra 6mm bredvid texten "Libya".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om du tror dom passar skickar jag några. Dom kostar inget, du får dom mot portot. PMa mig din adress i så fall.

• Gilla
123abc
  • Laddar…
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Z zyce skrev:
Behöver kanske 4st, fixa de fönster där de lossnat och ”försvunnit”. Slippa trycka dit en pappersbit när man ska stänga fönstret :)

Vad vill du ha för dem om du har liggandes? Så löser vi en swish med frakt och så.
Jag la dom på posten i torsdags (den 15:e). Har du sett till någon från PostNord?

Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Jag la dom på posten i torsdags (den 15:e). Har du sett till någon från PostNord?
Vilken optimist du är, det har bara gått en vecka....;)
/ P-A

• Gilla
  • Haha
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Behöver du många? Jag kanske har någon liggande.

Jag kallar den stångstyrning.
stångstyrning, det hade jag aldrig kommit på :-)
Tack för hjälpen!

• Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.