4 031 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
resa väggblock?
ska plocka ner ytterväggarna på ett enplanshus pga brandska.
då allt var rivet invändigt tänkte jag såga väggarna i sektioner för uppeldning,. men nu har jag tänkt längre, eftersom ytterväggarna är i princip oskadadfe borde juh dessa göra sig jättebra som väggar i en blivande carport. fyra bilplatser lång...
hur stora "moduler" kan man bära/resa??
någon som har koll på vikten?
består alltså av hammarband, syll, reglar 2X5. spikreglar 2x2 ocg så 1 tums lockläkt panel.
ca 2 meter höga.
orkar man bära sektioner på fem meter på fyra gubbar?
tacksam för svar och tips!!!
Mvh jon
då allt var rivet invändigt tänkte jag såga väggarna i sektioner för uppeldning,. men nu har jag tänkt längre, eftersom ytterväggarna är i princip oskadadfe borde juh dessa göra sig jättebra som väggar i en blivande carport. fyra bilplatser lång...
hur stora "moduler" kan man bära/resa??
någon som har koll på vikten?
består alltså av hammarband, syll, reglar 2X5. spikreglar 2x2 ocg så 1 tums lockläkt panel.
ca 2 meter höga.
orkar man bära sektioner på fem meter på fyra gubbar?
tacksam för svar och tips!!!
Mvh jon
kanske frågan lät dum och iden och allt och visst kan man lyfta med kran, har monterat flera myresjöhus på 90-talet men det ger mig inte svar på hur tunga väggarna faktiskt blir.
om dom ser ut som specen ovan...
Hur stora väggblock har ni monterat och lyft för hand?? reglar,syll hammarband, panel.
Mvh jon
om dom ser ut som specen ovan...
Hur stora väggblock har ni monterat och lyft för hand?? reglar,syll hammarband, panel.
Mvh jon
Medlem
· Västerbotten, Skellefteå
· 416 inlägg
Finns inte en plan i världen att ni lyften en sektion på 5 m för hand, men finns de ingen lastmaskin i närheten som kan hjälpa? ta nåra långa stroppar o lyyyyyft.
Klicka här för att svara