Hej,
Ursäkta om jag lagt i fel del i forumet, men hittade inget mer passande än här.

Hade problem med min spanjolett på altandörren. En snickare kom och hämtade den och åkte iväg till en låssmed som lagade den. Men den gick i sönder dagen efter, öppnade och stängde dörren 3 gånger(ja exakt 3 gånger) och så var spanjoletten sönder igen.
Ringde snickaren som var här och han blev lik förvånad som mig, men han kom snabbt och hämtade spanjoletten och körde iväg till samma låssmed som fixade den igen.
Nu några veckor senare så damp det ner en faktura på båda arbeten. Har jag någon rätt här att överklaga den siste då jag inte anser att första lagningen kan ha varit korrekt gjort.

Mvh,
Johan

Du reklamerade en tjänst som du hade beställt. Du bör bestrida den sista fakturan.
Ta kontakt med firman som har ställt ut fakturan och fråga hur dom motiverar att du ska betala för någon som gick sönder efter tre öppningar. Kanske bara ett misstag.

• Gilla
Ericplumber
  • Laddar…
E etompau skrev:
Du reklamerade en tjänst som du hade beställt. Du bör bestrida den sista fakturan.
Ta kontakt med firman som har ställt ut fakturan och fråga hur dom motiverar att du ska betala för någon som gick sönder efter tre öppningar. Kanske bara ett misstag.
Ja jag tänkte ringa och höra med dem imorgon. Men vill mest bara ha lite mer kött på benen. Hoppas bara det är något missförstånd.
Läser på lite om Konsumenttjänstalgen och tycker mig tolka det som att sista fakturan inte är "ok".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.