Det är nog inte vägguttaget som är trasigt utan dosan som ska vara i väggen och som eluttaget sitter fast i. En elektriker är nog bra för detta. Om ingen av de vanliga elektrikerfirmorna är sugna så noterade jag att Clas Ohlsons fixarservice verkar vara elbehöriga. (Men jag har ingen aning om de är bra eller inte.)
Är det norskt uttag i Norge? I Sverige får du byta uttag själv (om du kan, men eftersom du frågar kan du nog inte...)
Är uttaget trasigt eller har det endast åkt ur väggen?
Om det bara behöver sättas på plats igen så bryt strömmen, möt att det verkligen inte är spänning, skruva loss kåpan, lossa på skruvarna till flärparna som håller uttaget på plats, sätt dit uttaget, skruva åt flärparna igen, sätt på kåpan, slå på säkringen.
Är det trasigt eller om det lossnat kablar är det fler moment.
Så där kan det inte hänga, håll speciell barn borta från det till det är fixat.
Om det bara behöver sättas på plats igen så bryt strömmen, möt att det verkligen inte är spänning, skruva loss kåpan, lossa på skruvarna till flärparna som håller uttaget på plats, sätt dit uttaget, skruva åt flärparna igen, sätt på kåpan, slå på säkringen.
- Det har gått ut i väggen .. Det fungerar , inga kablar ur ...P Pin skrev:Är det norskt uttag i Norge? I Sverige får du byta uttag själv (om du kan, men eftersom du frågar kan du nog inte...)
Nej, det behöver sitta en dosa ordentligt fast innanför och då skruvar långa nog att fästa i denna. Vad TS visar vet jag inte.T Tompafix skrev: