19 154 läst ·
27 svar
19k läst
27 svar
Reparera trasig köksblandare?!
Tack alla för hjälpen, min fru var iväg till Frej Jonsson i Frölunda och pratade med Janne. En hjälpsam kille som gav oss en förstärkt utbytesdel OCH vi fick låna ett verktyg för att få ut kvarvarande plasbit. Tog ca 5 min att få dit grejerna igen.
Delen hette "påsförpackad pipnippel kompl" och det stod ett nummer på den, 1003486. Ifall någon har motsvarande problem och googlar upp den här tråden.
Sorry Hamid, hoppas du får användning för delen!
Delen hette "påsförpackad pipnippel kompl" och det stod ett nummer på den, 1003486. Ifall någon har motsvarande problem och googlar upp den här tråden.
Sorry Hamid, hoppas du får användning för delen!
Håller med om att ringa FMM.
Servicevilligare får man leta efter. Skulle ha en täckbricka som jag förlagt för en 30 år gammal blandare och dom skickade en sån i brev gratis. älvklart val och ring direkt
Köper aldrig nåt annat än FMM efter det. Självklart val.
Servicevilligare får man leta efter. Skulle ha en täckbricka som jag förlagt för en 30 år gammal blandare och dom skickade en sån i brev gratis. älvklart val och ring direkt
Köper aldrig nåt annat än FMM efter det. Självklart val.
Ja just angående FMM.s supportfolk så blev jag väldigt överraskad över att man i byggbranschen 2012 kan få sån service som futtig konsument. Jag hade som konsument väntat ett trött svar att jag får kontakta en återförsäljare eller vända mig till dom jag köpt kranen av osv (så svarade Gustavsberg när jag behövde hjälp med en trasig spolknapp till en inbyggnads-WC för nån månad sedan). I FFM-fallet ringde jag konsumentsupporten (som var en viss tid på dagen tror jag), förklarade problemet, blev kopplad till "rätt kille" som uppenbarlingen har skruvat och fixat med FMM:s blandare sedan han föddes och som svarade direkt i detalj, fattade problemet och gav mig förslag på lösning. I mitt fall kunde jag "reparera" en trög mässingsdel själv men dom erbjöd mig att ringa tillbaka om jag inte lyckades så skulle dom skicka en ny del (inte ett ord om reklamation, kvitto, hur gammal den var osv). När jag strax ska handla in tvättställskran och duschblandare m.m. till mitt sista badrumsprojekt så är valet inte särskilt svårt.
Jag har också god erfarenhet av FMMs kundservice. Fick problem med en köksblandare som var mindre än ett år gammal. Skickade då mail till deras support och fick svar efter ett par timmar där de frågade efter min hemadress så de kunde skicka en ny insats. Dagen efter kom paketet med insatsen och nödvändiga verktyg för att byta den. FMM är förstahandsvalet numera.
Instämmer i att mer serviceminded företag finns nog inte
Vi bor ca 5 mil från Mora och då vi skulle köpa ny köksblandare hittade vi inte den jag ville ha i någon affär (jag köper inte något jag inte fått "klämma på") Åkte till fabriken och fick en visning i deras utställningsrum som inte är öppet för allmänheten 
Klicka här för att svara