Har en Bosch 10,8v som är några år gammal (Ingen garanti). Har funkat kanon, men ju går den en sekund och sen dör den. Dessutom kan det komma lite rök från motorn. Är det dags att ge upp, eller kan det finnas nåt som kan bytas? Värt pengarna? Jag har haft den som reserv nåt år så det är inget jag står och faller med, men ville inte bara slänga den direkt.

Cheesen
Merkurius skrev:
Har en Bosch 10,8v som är några år gammal (Ingen garanti). Har funkat kanon, men ju går den en sekund och sen dör den. Dessutom kan det komma lite rök från motorn. Är det dags att ge upp, eller kan det finnas nåt som kan bytas? Värt pengarna? Jag har haft den som reserv nåt år så det är inget jag står och faller med, men ville inte bara slänga den direkt.
Låter ju som om det är dags att byta kol. Kan hända att man måste byta hela motorn. Men den finns troligen som reservdel.

Min äldsta är 6-7år (kanske äldre) och den har använts till allt från att skruva väggskivor i garage och trall.
Den funkar fint än, så att kolen skulle vara slut låter lite tveksamt tycker jag...

Men skruva isär och kolla, du får dock en ny för €53 + frakt, så det är väl kanske inte värt att kosta på nå stora summor. :)
http://www.ebay.de/itm/BOSCH-Akku-B...838399300?clk_rvr_id=1012990642865&rmvSB=true

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.