740 läst ·
2 svar
740 läst
2 svar
Reparera luft luftvärmepump
Hej! Vi har en mitsubishi ln 35 som varit avstängd hela sommaren, pumpen är 5 år och en månad med garanti på 5 år. Nu när vi drog igång pumpen hemma så värmde den inte. Jag ringde ett företag i närheten som gissade på att gasen läckte ut. När de kom hit och kollade så hittade de ett sprucket rör vid innedelen som gjorde att gasen läckt ut.
De sa att man behöver köpa ny innedel eller ännu hellre köpa helt ny pump. Och att rören kan spricka ibland?!
Det känns orimligt att köpa ny pump för 25 tkr efter 5 år. Det känns också fel att köpa ny innedel för ca 10 tkr för att ett rör spruckit. Någon som har erfarenhet av att reparera en pump/byta rör?
De sa att man behöver köpa ny innedel eller ännu hellre köpa helt ny pump. Och att rören kan spricka ibland?!
Det känns orimligt att köpa ny pump för 25 tkr efter 5 år. Det känns också fel att köpa ny innedel för ca 10 tkr för att ett rör spruckit. Någon som har erfarenhet av att reparera en pump/byta rör?
Klicka här för att svara
