6 839 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Reparera golvvärme (el)?
Hej.
Rörläggaren hade konsten att borra ner 4 hål till toastolen och av nån anledning hade plattsättaren lagt golvvärme slingor (el) för nära avloppet så ena slinga är hela avkapad i en hål som rörisen borrade.
Inte hans fel naturligtvis men plattsättaren skulle fixa det med att löda mellan i hålet och vinkla ett annat borrhåll för skruvarna till toastolen.
Jag har sökt på internet efter "Reparationsats golvvärme" och besökt tillverkarnas hemsidor (EBECO) men hittar inget medan plattsättaren säger det finns men inget man talar högt om...
Vad vet ni?
Rörläggaren hade konsten att borra ner 4 hål till toastolen och av nån anledning hade plattsättaren lagt golvvärme slingor (el) för nära avloppet så ena slinga är hela avkapad i en hål som rörisen borrade.
Inte hans fel naturligtvis men plattsättaren skulle fixa det med att löda mellan i hålet och vinkla ett annat borrhåll för skruvarna till toastolen.
Jag har sökt på internet efter "Reparationsats golvvärme" och besökt tillverkarnas hemsidor (EBECO) men hittar inget medan plattsättaren säger det finns men inget man talar högt om...
Vad vet ni?
Ja, allting har skötts av behörig elektriker men han vill ej göra detta dvs löda mellan de 2 i hålet.
Det är i badrummet så man vill ej göra om hela rubbet...
Man använder ju plugg till skruven så det ger en skydd å nåt sätt... Hålen täcks över med silikon för att vatten ej ska komma in. Slingan är under tätskiktet.
Ja, kontakta EBECO kunde man nog göra. Säkert ej bara mig det har drabbats
Det är i badrummet så man vill ej göra om hela rubbet...
Man använder ju plugg till skruven så det ger en skydd å nåt sätt... Hålen täcks över med silikon för att vatten ej ska komma in. Slingan är under tätskiktet.
Ja, kontakta EBECO kunde man nog göra. Säkert ej bara mig det har drabbats
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Jo, den spåret som du nämner är aktuellt. Extra plattor inga problem. Tänkte bara på tätskikten men badkaret ligger typ 3 meter från stolen och tätskikt är ju mest avsedd för att ej släppa igenom vatten som kommit igenom fog bl.a.... Vid toastolen blir det kondens så det lär komma vatten där men ej i den omfattning då den hinner avdunsta av värmen så det kan nog duga bra med silikon där runtom och på o.s.v.lp75 skrev:
Eken: Jag har tydligt sagt att det var ej röris fel men oturligt att just där liksom... Den som lade slingor var platssättaren så vi försöker lösa det här...
Har iofs mailat till EBECO och bett om tips/åtgärder så får vi se...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden