Hej,
har en Hilti TE 5 som inte går att koppla över till slagläge. Har försökt att få Hilti själva att reparera den men de hänvisar till att den är för gammal, provade en till firma som hänvisade till att Hilti inte har några reservdelar..
Jag inser att maskinen är gammal(köpt begagnad av hantverkare) men tycker det är lite synd att bara slänga den.
Någon som har tips på någon firma som kan tänkas vilja/kunna reparera den?
//Carl

C CarAnd2 skrev:
Hej,
har en Hilti TE 5 som inte går att koppla över till slagläge. Har försökt att få Hilti själva att reparera den men de hänvisar till att den är för gammal, provade en till firma som hänvisade till att Hilti inte har några reservdelar..
Jag inser att maskinen är gammal(köpt begagnad av hantverkare) men tycker det är lite synd att bara slänga den.
Någon som har tips på någon firma som kan tänkas vilja/kunna reparera den?
//Carl
https://www.ebay.com/itm/3636281111...PTLChikTZ-&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

Det verkar vara otroligt dålig service hos hilti när det gäller att serva gamla maskiner.
Te 5 ser ju inte så jättegammal ut 15-20 år?

C
Vet du vilka delar du behöver?

A Andy78 skrev:
Det verkar vara otroligt dålig service hos hilti när det gäller att serva gamla maskiner.
Te 5 ser ju inte så jättegammal ut 15-20 år?
Gissar att den är cirka 15år

C cpalm skrev:
Vet du vilka delar du behöver?
Tyvärr inte men min gissning är att det "bara" är någon form av sprint som lossnat eller gett upp.

TorpAnders TorpAnders skrev:
[länk]
Tack för tipset!
Är mest sugen på att få någon firma att kika på den men kanske får bli ett sånt alternativ till slut..

C CarAnd2 skrev:
Tack för tipset!
Är mest sugen på att få någon firma att kika på den men kanske får bli ett sånt alternativ till slut..
Kolla med typ småmaskinsservice

• Gilla
commonswift
  • Laddar…
Öppna och titta själv. Då kostar det ju inget om den inte går att laga.

Det finns mycket videos på youtube sök på hilti te5 repair.

C CarAnd2 skrev:
Gissar att den är cirka 15år
Jag lånade en te5 för 27 år sedan för att borra i väggarna i min första lght så den kan nog vara äldre än så. Men bra maskin så klart värt att laga den. Jämfört med andra borrhammare från den tiden är den ett under av design och ergonomi (y):)

A Andy78 skrev:
Det finns mycket videos på youtube sök på hilti te5 repair.
Ja, får nog bli ett litet mekjobb tror jag med!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.