Hejsan,

Då kan absolut noll om parkett och golv rent allmänt, då hade jag behövt hjälp och tips på hur jag kan dölja en repa i parketten som uppstod när jag dammsög. Letade runt och fick veta att byggahus.se var ett bra forum där man kan få hjälp på.

Det som hände var att när jag dammsög så fastnade det en liten sten under munnstycket som då gjorde att golvet blev repat. Repan är max 1mm djup och 1mm bred. När det väl hände för en vecka sedan ungefär så var repan väldigt ljus och synlig. Så jag duttade repan med olivolja och vatten som jag gnuggade i med och sen lät det torka. Vet faktiskt inte varför jag gjorde det, trodde bara att det skulle bli bättre.
Som ni ser nu så är själva repan mörkare än resten av golvet, vilket gör att den syns.

Nu till frågan, har ni några tips på hur jag kan få bort repan eller göra den mycket mindre synlig?

Alla tips uppskattas enormt, jag måste bli av med den inom ett par dagar.

Tack på förhand!
 
  • Ljust träparkettgolv med synlig mörk repa efter att ha blivit skadat av en dammsugare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser lackat ut. Polera lite med parkettpolish?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.