Hejsan,
Då kan absolut noll om parkett och golv rent allmänt, då hade jag behövt hjälp och tips på hur jag kan dölja en repa i parketten som uppstod när jag dammsög. Letade runt och fick veta att byggahus.se var ett bra forum där man kan få hjälp på.
Det som hände var att när jag dammsög så fastnade det en liten sten under munnstycket som då gjorde att golvet blev repat. Repan är max 1mm djup och 1mm bred. När det väl hände för en vecka sedan ungefär så var repan väldigt ljus och synlig. Så jag duttade repan med olivolja och vatten som jag gnuggade i med och sen lät det torka. Vet faktiskt inte varför jag gjorde det, trodde bara att det skulle bli bättre.
Som ni ser nu så är själva repan mörkare än resten av golvet, vilket gör att den syns.
Nu till frågan, har ni några tips på hur jag kan få bort repan eller göra den mycket mindre synlig?
Alla tips uppskattas enormt, jag måste bli av med den inom ett par dagar.
Tack på förhand!