Har reolink kameror ute som fungerar bra. Dom är kopplade via WiFi.
Jag kommer åt dom när jag är på mobildata, men inte när jag är uppkopplad på samma WiFi.
Har samma problem på alla enheter, Apple, Android och Windows. Men är jag uppkopplad på grannens WiFi fungerar det.
Vi har samma fiber och router, kan inte hitta felet.
Tips?

K
D Dan_j skrev:
Jag kommer åt dom när jag är på mobildata, men inte när jag är uppkopplad på samma WiFi.
Har samma problem på alla enheter, Apple, Android och Windows. Men är jag uppkopplad på grannens WiFi fungerar det.
Tips?
Intressant, vad har du för router?

D Dan_j skrev:
Tips?
Vad har du för nätverksinställningar i kameran?
Gå in på Enhetsinformation - Nätverksinformation. Har du satt fast ip? Kan du logga in i kameran genom att slå in ip-adressen i din webbläsare? Hur ser det ut i Nätverksuppgifter - Avancerat?

Hur ser det ut i din router? VLAN, annat subnet? Har du flera nätverk som inte kommunicerar med varandra? Kameran når ju uppenbarligen internet.

K karlbrutal skrev:
Vad har du för nätverksinställningar i kameran?
Gå in på Enhetsinformation - Nätverksinformation. Har du satt fast ip? Kan du logga in i kameran genom att slå in ip-adressen i din webbläsare? Hur ser det ut i Nätverksuppgifter - Avancerat?

Hur ser det ut i din router? VLAN, annat subnet? Har du flera nätverk som inte kommunicerar med varandra? Kameran når ju uppenbarligen internet.
Bifogar bilder hur det ser ut i kameran.
Routern är en sagecom cs 50001 och jag har Telia fiber. Har endast den rotern.
Verkar inte kunna ändra inställningarna i kameran via appen.
Routern är återställd så är så som den kom.
När jag är på WiFi så får jag aviseringar från kameran, men kan inte komma in på något. Via mobildata fungerar allt utan problem.

• Skärmbild av enhetsinformation för en kamera med modell Argus 2, inklusive lagring, UID, nätverks- och systeminformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmbild av nätverksuppgifter med IP-adress 192.168.1.121, undernätsmask 255.255.255.0, och standard gateway 192.168.1.1.
    Skapa konto
  • Gränssnitt för Sagecom-routerinställningar visas med nätverksinformation och alternativ att ändra enhetsinställningar.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.