Hej
När man nu sitter ständigt hemma då kliar det i fingrarna för att rensa upp bland alla sladdar.

Jag undrar därför om det finns något infällt vägguttag med kabelutgång för att kunna dra vidare till ett utanpåliggande vägguttag en bit bort?

Mvh

+1 för utanpåliggande elsystem :)

El är vackert:)

Protte

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Finns det något sätt att göra om ett infällt vägguttag till ett utanpåliggande? För att möjliggöra nydragning.

Det gör man INTE.
Det är inget problen att få ut en kabel från en infälld dosa.

Protte

prototypen prototypen skrev:
Det gör man INTE.
Det är inget problen att få ut en kabel från en infälld dosa.

Protte
Och där kunde du fortsatt med att förklara hur man gör det problemfritt. Det hade ju faktiskt hjälpt frågeställaren.

• Gilla
Newbuild
  • Laddar…
En förhöjningsram gör uttaget till halvt utanpåliggande, tillräckligt för att enkelt gå ut med en kabel.

-RB- -RB- skrev:
Och där kunde du fortsatt med att förklara hur man gör det problemfritt. Det hade ju faktiskt hjälpt frågeställaren.

I inlägg #2 finns 3 goda förslag.
Jag håller helt med Bo.

Protte

Någon som hittat vad detta heter på svenska?
Recessed outlet, infällt uttag, funkar inte när jag söker

Vit infälld eluttagsstation med USB-portar och nätverksanslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kaffebryggare bredvid ett infällt vägguttag med otydlig beteckning.
Skapa konto
Infällt eluttag i väggen med en PowerBot trådlös laddare och USB-kabel ansluten.
Skapa konto

K kaherdin skrev:
Någon som hittat vad detta heter på svenska?
Recessed outlet, infällt uttag, funkar inte när jag söker

[bild] [bild] [bild]
Har aldrig sett något sådant i Sverige, kan bero på att det är krav på dosa bakom uttagen och då skulle det bygga så mycket att det inte skulle få plats i väggen

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
Rickard.
Ser anpassad ut för dom fyrkantiga plåtdosorna som används här och där (usa?).

Elko har någon variant med väldigt platta uttag som funkar med lite större dosor men infällda har jag aldrig sett.

Jag e inte ute efter en specifik lösning. Mer åt hållet generell...
Jag avser att sätta en surfplatta över uttaget som en smart home wall mounted dashboard.
Väggmonterad lågspänningsplatta med utrymme för kablar, tänkt för att döljas av surfplatta.
Skapa konto

Jag har aldrig sett något motsvarande för svensk eller någon europeisk standard. Man får utgå från en tjock vägg och bygga en liten nisch med ett vanligt infällt uttag; det har jag sett.
Prova att söka på "golvbox"?

J
Nåt sånt här kanske?
Smart things s24 C sCharge - Flush-Mounted Power Supply 12 W Specially for all sDocks, Tablets and Phones with USB-C Connection Including USB-C Adapter 30 cm for Charging the iPad | 5 V, 5 % / 2400 mA https://amzn.eu/d/fjHIawO

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.