Allvetare
· The Great North
· 1 154 inlägg
Knacka bort de två låsen och lyft bort hela röret 😀
Kanske bara jag, men känns som mer framtida problem.Manganbangan skrev:
Det är nog ingen som gjort tidigare, när man börjar hålla på med gamla grejer går saker alltid sönder.
Tänker att de igenmurade hållarna kan lossna i bruket när man slår bort kilen exempelvis.
Allvetare
· The Great North
· 1 154 inlägg
Jag förstår att du tänker så men jag vill nästan lova dig att inget händer. De sitter ofta inte speciellt hårt. Ta en liten kloss emellan och knacka med hammaren bort plåtbit en. Jag har gjort detta massor av gånger, både hemma hos mig som har mexitegel ach andra. Börjar du såga kanske du vickar upp hålen större?🤔
Köper vad du säger.Manganbangan skrev:
Jag förstår att du tänker så men jag vill nästan lova dig att inget händer. De sitter ofta inte speciellt hårt. Ta en liten kloss emellan och knacka med hammaren bort plåtbit en. Jag har gjort detta massor av gånger, både hemma hos mig som har mexitegel ach andra. Börjar du såga kanske du vickar upp hålen större?🤔
Ville även göra rensning smidigare för framtiden. Att ta bort hela röret känns inte smidigt.
Det är dessutom ganska långt och har 3 kilsvep.
Därav min tanke på att kapa röret. Sågar isåfall med vinkelkapen och sen bara det sista med bågfilen så det blir inte mycket skakningar.
Allvetare
· The Great North
· 1 154 inlägg
Klicka här för att svara