Tror det blir svårt med "ångmaskin" i och med att den är satt med våtrumslim... är dock inte helt säker.
Vi har också märkt att man måste rolla både tapeten och underlaget om det ska fästa riktigt bra. Snåla inte på limmet!

BiFuel: :-) Nä limmet verkar ju klart vara den avgörande faktorn. Hmm undrar hur man kan få ner den då?

Sambo har grundmålat och det gjorde susen - det enda som är fult nu är den biten som han glömde spackla under. För där är det ju som en snygg grop nu.
Tror ni man kan spackla lite på tapeten och bara jämna till det innan man fortsätter måla??

Givetvis kan man det

Trådlyft. Jag satte 30 m2 igår och kunde ganska bra undvika bubblor (de går ju dessutom att skära upp och limma igen). Istället fick jag en del rynkor här och var. Hur vanligt är det, finns det något jag kan göra åt det, hur mycket försvinner efter ett par lager väggfärg? :/

Färg täcker inte skavanker.
Du får spackla över rynkorna

Har nu hört mig för hos tillverkare och försäljare och ingen verkar ha upplevt liknande. Istället blandar de ihop det med bubblor, vilket jag väl hade innan jag pressade dem till rynkor. Så då ligger väl säkert felet i min skicklighet :)

I alla fall det bästa rådet jag fick innan jag körde igång var att skära upp med skalpell, köra in tapetklister med pistol, spackla och slipa.

Så här efter spacklandet kan jag säga att små rynkor bara är att spackla över men större (högre höjd) rynkor kanske man får försöka skära bort (även om det är svårt). Så Ragganofs råd var nog bland det bättre/snabbare. Stort tack! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.