Tänkte lägga över detta tapet med renoveringstapet och sen grunda sen måla. Vad tror ni om de?
1. Kommer de fungera lägga över den tapet som sitter då mönstrena på tapeten går att känna på djupet osv om ni förstår.
2. Måste man grunda första tapeten sen limma renoveringstapet och grunda igen?
Zoomar man in tapeten så ser man va jag menar hur tapeten är.
1. Kommer de fungera lägga över den tapet som sitter då mönstrena på tapeten går att känna på djupet osv om ni förstår.
2. Måste man grunda första tapeten sen limma renoveringstapet och grunda igen?
Zoomar man in tapeten så ser man va jag menar hur tapeten är.
Jag har satt renoveringsväv över jutevävstapet (den här typen https://www.byggahus.se/forum/threa...basta-strategi-for-nya-frascha-vaggar.433601/) och den syns inte igenom renoveringsväven så det bör inte vara några problem för dig att dölja strukturen i din tapet.
Ja, antingen grundar du både tapeten och renoveringsväven med tapetklister eller så grundmålar du dem istället. Jag föredrar det sistnämnda och brukar köpa den billigaste grundfärgen jag kan hitta att måla med.
Ja, antingen grundar du både tapeten och renoveringsväven med tapetklister eller så grundmålar du dem istället. Jag föredrar det sistnämnda och brukar köpa den billigaste grundfärgen jag kan hitta att måla med.
Klicka här för att svara
