Hej alla,

Hittade en annons från kakelplattan.se på blocket där man erbjuder ett komplett renoveringspaket för badrum på upp till 9 kvm för golv och 25 kvm för väggar. Då vi inom kort ska börja renovera vårt badrum så är det lockande att någon satt ihop ett paket för materialet så jag slipper ut och jaga material själv och försöka ta reda på hur mycket som behövs för varje arbetsmoment. Jag förstår givetvis att jag som kund betalar för att någon har gjort detta jobbet men det är OK då tid också är pengar. Inom rimliga gränser förstås :)

Jag har egentligen bara ett par frågor.

1: Innehåller paketet allt man kan tänkas behöva och är det kvalitétsgrejor?
2. Är paketet någorlunda prisvärt?

Innehållet i paketet:

Golv:
Fiberförstärkt flytspackel, elektrisk golvvärme / värmegolv, termostat med digital display och programmerbart veckoprogram, fästprimer, byggspackel, avstängningslist,

Kiilto Tätskiktssystem för golv och vägg:
Tätskikt med duk enligt BKR:S och GVK:s branschregler.

Tillverkare av flytspackel / avjämningsmassa, tätskikt och fix är Kiilto.
Tillverkare av elektrisk golvvärme är HandyHeat.

Fästmaterial:
Fix, fog och silikon samt klinker (svart antracit milerad) och kakel (sober vit matt vågig).

Åsa Lund
Fråga säljaren vad som ingår

Låter nästan som ett reklaminlägg...

Tror inte att det du skriver blir ett komplett paket, står inget om rörmanschetter, brunnsduk. Åtgång av flytspackel är inte någon standard. Det kan behövas mycket mer än "vanligt".

Man måste räkna fram vad som behövs, men det tror jag att den firman gör om du förser dem med underlag.

Jag har själv god erfarenhet av att handla där, fast det är snart 10 år sedan nu.

Jag tror att om du tänker göra jobbet själv, så är en mycket bra start att lösa in dig på vad som behövs, det ger samtidigt en insikt i vad och hur man skall göra.

Även om du lägger ut jobbet på hantverkare, så är dte bra om man själv skaffar sig en förståelse innan, betydligt mindre risk att du råkar ut för fusk som upptäcks för sent.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.