R
Hej!

Håller på med en köksrenovering och efter att ha rivit ner det gamla kaklet så uppstod det flera hål och diverse andra ojämnheter. Eftersom inte hela ytan skall kaklas utan också målas så bredspacklade jag först hela ytan.

Men eftersom det inte går att kakla på vanligt färdigblandat spackel så undrar jag om jag då kan limma upp renoveringsgips på den spacklade ytan?

Vilket lim isådannafall?

Tack på förhand
 
Paul-Staffanstorp
Är det gips på underlaget är det bästa att riva bort och ersätta med ny.

I annat fall går det visst bra att limma upp en 6mm renoveringsgips också.
 
R
Underlaget är till en början betong, sedan bredspacklat upp med vanlig finspackel. Så det ska gå att limma upp en renoveringsgips på då alltså?

Vilket lim lämpar sig bäst?
 
Paul-Staffanstorp
Limma upp det med kakelfix... njemas problemas...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.