G
Hej.

Jag ska bygga om en grävd dricksvattenbrunn uppbyggd av betongringar då den har lite problem och dessutom sticker upp 5-10cm mitt i körfältet för en garageinfart.

För nuvarande är det fyra (ev fem) ringar och ett skevt lock som brunnen består utav.

Min tanke är att bort en eller två ringar och ersätta med platt betonglock och sedan teleskop och beteckning.
Då det kör både bilar och traktorer i området blir jag osäker på vad jag behöver för delar, samt att det måste vara ett tätt lock så vatten inte kan ta sig in fel väg.
Se bifogad skiss för min tankegång.

Så, vilka delar rekommenderar ni?

Tacksam för hjälp
 
  • Två tekniska ritningar som visar nuvarande och tänkt uppbyggnad av brunnslock med måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.