1 068 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Renovering/bygga hus
Hej allihopa,
Min man tänker att köpa villa tomten med nuvarande villa… så i detta fall vi kan ta hus lån.. efter det han har idee att bygga ny hus på samma tomten … runt 70 skm… jag ville fråga om vi kommer behöva ny lån att bygga eller vi kan använda hus lån för detta ( som renoverings plan..) tack allihopa för svar! Hälsningar !
Min man tänker att köpa villa tomten med nuvarande villa… så i detta fall vi kan ta hus lån.. efter det han har idee att bygga ny hus på samma tomten … runt 70 skm… jag ville fråga om vi kommer behöva ny lån att bygga eller vi kan använda hus lån för detta ( som renoverings plan..) tack allihopa för svar! Hälsningar !
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 124 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 124 inlägg
Ni kan inte ta ett lån med nuvarande hus som säkerhet och sedan riva huset. Banken kommer inte att uppskatta det. Snacka istället med banken om det upplägg ni tänkt er och hur de kan hjälpa till med finansieringen.
Tack för svaret! Vi tänker att lämna detta små hus.. sedan tomten är utanför detaljplanen vi tror vi kan bygga extra byggnaden… iaf jag kommer prata med banken så det är säkert med de också..
tack igen !
tack igen !
Düsseldorff skrev:
Klicka här för att svara