2 155 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Renovering av trappsteg
Hej, håller nu på att renovera en trappa. Heltäckningsmattan är borta och lämnat kvar en massa stenhårt lim. Jag har renoverat ett trappa innan och slipat hela, eftersom trappategen skulle behålla träet och lackeras. Men nu undrar jag, eftersom denna trappa jag håller på med nu ska målas vit. Undrar jag om man måste slipa hela eller om det finns något spackel man kan bre på för att sedan måla? Återkom gärna med tip. Tack på förhan
Vi köpte någonting på färghandeln som är någon form av limborttagning. Stryk på och vänta en stund. Sen va det bara att ta en spackelspade och ta bort limmet. Efter det då slipade vi och betsade och även målade.G gudrun87 skrev:Hej, håller nu på att renovera en trappa. Heltäckningsmattan är borta och lämnat kvar en massa stenhårt lim. Jag har renoverat ett trappa innan och slipat hela, eftersom trappategen skulle behålla träet och lackeras. Men nu undrar jag, eftersom denna trappa jag håller på med nu ska målas vit. Undrar jag om man måste slipa hela eller om det finns något spackel man kan bre på för att sedan måla? Återkom gärna med tip. Tack på förhan
Hm, ok tack för tipset. Är lite osäker på om det fungerar, testade någon limborttagbingsmedel förra gången som inte gick så bra och även en bränmaskin. Men får kanske åka och kolla lite.P Pappa1986 skrev:
Klicka här för att svara