Mottager alla tips kring renovering av gulnad lackade furutrappa med 13 trappsteg med beige/grå matta. Tänker mig en vitmålad med ensteg. Måste jag slipa bort allt lack? Eller fungerar det med målartvätt och häftgrund? Tips på färg? Är det svårt att skära till egna trappsteg eller inte värt mödan utan bättre att anlita en firma för det?
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 770 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 770 inlägg
Jag hade en liknande trappa som vi målade för ca 8 år sedan. Slipade lacken lite lätt, inte trärent, och målade med jotun lady och jotuns grundfärg, minns inte exakt vilken sort.
Har hållit bra, även om det var mer av kategorin quickfix än noggrant genomtänkt renovering.
Mattbitarna gick att få loss hela så jag kunde använda dem som mall när jag skar. Beställde vanlig heltäckningsmatta från en mattfirma.
Har haft en del problem med att den skurna mattkanten fransar upp sig. Har klippt rent lite då och då. Vet inte vad man skulle ha tänkt på för att undvika det, men det kanske en mattleverantör vet.
Har hållit bra, även om det var mer av kategorin quickfix än noggrant genomtänkt renovering.
Mattbitarna gick att få loss hela så jag kunde använda dem som mall när jag skar. Beställde vanlig heltäckningsmatta från en mattfirma.
Har haft en del problem med att den skurna mattkanten fransar upp sig. Har klippt rent lite då och då. Vet inte vad man skulle ha tänkt på för att undvika det, men det kanske en mattleverantör vet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "trärent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden