15 490 läst ·
18 svar
15k läst
18 svar
renovering av korsvirkeshus
okej då kanske man inte ska ge sig på att använda hydralisk kalkputs....vad e skillnaden???....och kan man använda hydralisk kalkputs??
Det ska gå bra med hydraliskt kalkbruk. Som jag har förstått det hela så är den lite mer förlåtande än rent kalkbruk men brukar användas där det är fuktutsatt (källare e dyl), men det finns säkert andra som kan detta bättre än jag.
Jag föreslår att du hör dig för om vilket puts som är bäst hos en firma som heter Målarkalk.
http://www.malarkalk.se/
Dom borde kunna ge svar.
En annan möjlighet är att putsa med lera, en gammal teknik som har blivit popular igen. Om du söker här på forumet på ordet "lerklina" så hittar du många trådar som handlar om det. Kan vara intressant att undersöka för och nackdelar med de båda metoderna, och så priset förstås. Det hela hänger på om man kan få tag i bilig lera.
http://www.malarkalk.se/
Dom borde kunna ge svar.
En annan möjlighet är att putsa med lera, en gammal teknik som har blivit popular igen. Om du söker här på forumet på ordet "lerklina" så hittar du många trådar som handlar om det. Kan vara intressant att undersöka för och nackdelar med de båda metoderna, och så priset förstås. Det hela hänger på om man kan få tag i bilig lera.
Invändigt skall det absolut lerklinas. Lerklining är en gammal metod och får jäkligt bra egenskaper.
Är det bara tätt så isolerar din konstruktion bra.
Lera är inte heller dyrare än annat material. PMa för leverantör i Skåne.
Är det bara tätt så isolerar din konstruktion bra.
Lera är inte heller dyrare än annat material. PMa för leverantör i Skåne.
Klicka här för att svara