Järngjuteriet "AGA" grundades 1984.
kaminen är dock äldre än 1984 enligt säljaren. även benen samt plattorna skiljer sig åt än den jag har så kan det vara en senare kopia? frågan kvarstår vad står PBM för🧐
kul att du letar 😀
M maria01 skrev:
tillverkaren

[länk]

C
H Hampusca skrev:
kaminen är dock äldre än 1984 enligt säljaren.
Fast om säljaren påstår att den är över 100 år gammal så är säljaren ute och cyklar.

C cpalm skrev:
Fast om säljaren påstår att den är över 100 år gammal så är säljaren ute och cyklar.
så kan det säkert va. ska testa mejla de som gjorde en liknande och se ifall de har någon information.
stort tack för ledtråden 😀

H Hampusca skrev:
Järngjuteriet "AGA" grundades 1984.
kaminen är dock äldre än 1984 enligt säljaren. även benen samt plattorna skiljer sig åt än den jag har så kan det vara en senare kopia? frågan kvarstår vad står PBM för🧐
kul att du letar 😀
säljare kan säga vad dom vill

Hur blir det med installationen såvida det inte tidigare finns någon form av spis med skorsten i huset?

Har jag fel då jag trott endast godkänd får ersättningsinstalleras om det inte är marginell skillnad jämfört med den tidigare?

C
yonna yonna skrev:
Har jag fel då jag trott endast godkänd får ersättningsinstalleras om det inte är marginell skillnad jämfört med den tidigare?
Det blev till slut undantag för bl.a. köksspisar och kakelugnar som inte behöver vara typgodkända vid nyinstallation.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.