Hej!

Har funderingar på att renovera mitt badrum själva då det passerat "bäst före datum" med ett par decennier.
Har inbyggt gammalt badkar som skall bort, vet inte om jag skall ha nytt badkar eller duschvägg/kabin.
Hår svårt är det att själv göra allt jobb ? Sålänge jag följer GVK's normer och tätskiktstillverkarens anvisningar så borde det ju inte vara några problem ?
Naturligtvis hade jag tänkt dokumentera allt jobb med foton under arbetets gång.

Idag kommer rören in i badrummet genom väggen i 130cm höjd, funderar på att knacka upp väggen och kapa av rören så de kommer in en bit upp på väggen närmare golvet vilket är mycket snyggare.
Jag vet att man normalt aldrig får ha en skarv på något sätt i en vägg enligt gällande regler vid nybygge, förmodar det finns undantag när man renoverar badrum i flerbostadshus ?

Golvet är betong, hade tänkt byta alla gamla rör fram till stammen då åldern på dessa närmar sig 60 år och håller nog inte länge till.

Väggar består utan tegel respektive äldre modell av lecablock, något att tänka på när jag skall välja tätskikt ?

Vilket tätskiktsystem är lämpligt ? Är nåt system lättare att jobba med än andra ?

Kom gärna med tips som underlättar jobbet, erfarenhet är ibland guld värd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.