450 282 läst ·
1 500 svar
450k läst
1,5k svar
Renovering av 30-talshus (230 + 130 kvm)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket smått som händer nu. Har murat igen efter kamin och putsat murstocken i nivå med gipset. Även flyttat ut väggen lite.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Första stegen på stommarna.
Ett tips när det är dags att montera lådorna, läs monteringsanvisningen noga!
Jag monterade ihop 10 lådor till mitt kök fel för att jag bara läste första momentet i anvisningen. Lådorna ska monteras olika beroende på om dom ska sitta längst ner i stommen, i mitten eller längst upp.
Jag monterade ihop 10 lådor till mitt kök fel för att jag bara läste första momentet i anvisningen. Lådorna ska monteras olika beroende på om dom ska sitta längst ner i stommen, i mitten eller längst upp.
Ikeaskåpen görs numer sovande oxå (och garderoberna) haha..
Måste dock säga att viktmässigt är det faktiskt stor skillnad nu när deras stommar är tio cm högre! Otympligare helt enkelt .
Men för inredning kolla beskrivningarna, man lär sig snabbt ..sen flyter det på
Måste dock säga att viktmässigt är det faktiskt stor skillnad nu när deras stommar är tio cm högre! Otympligare helt enkelt .
Men för inredning kolla beskrivningarna, man lär sig snabbt ..sen flyter det på
Spännande. Var det så att ni flyttade köket till vardagsrummet? (kommer inte ihåg hur du beskrev) Jag tänker mest på raddan av fönster i bilden ovan.
Kul tänk eftersom raddan med fönster gör köket ännu mer till en samlingsplats
Kul tänk eftersom raddan med fönster gör köket ännu mer till en samlingsplats
japp. vardagsrummet ska bli kök och matplats. rummet där köket är nu ska bli sovrum.
josefin är gravid i vecka 21, så vi vill göra detta i år istället för nästa, som var planerat. blir vi färdiga, kommer vi ha 4 sovrum på övervåningen
dom är alla mellan 8 och 13 kvm och vi har totalt 90 kvm på övervåningen. så det blir en bra lösning för oss. 
josefin är gravid i vecka 21, så vi vill göra detta i år istället för nästa, som var planerat. blir vi färdiga, kommer vi ha 4 sovrum på övervåningen
Det är ett litet projekt att flytta ett kökdanpih skrev:japp. vardagsrummet ska bli kök och matplats. rummet där köket är nu ska bli sovrum.
josefin är gravid i vecka 21, så vi vill göra detta i år istället för nästa, som var planerat. blir vi färdiga, kommer vi ha 4 sovrum på övervåningendom är alla mellan 8 och 13 kvm och vi har totalt 90 kvm på övervåningen. så det blir en bra lösning för oss.
![]()
Hinner du klart innan barnet kommer då?
Frugan är i v 18 så det är nästan samtidigt
Redigerat:
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Om du själv har fru och barn skulle jag gärna leverera ditt citat till henne personligenuseless skrev:
Jag lärde mig efter gången jag sa "du hade ju åtminstone kunnat tömma diskmaskinen" när grabben var färsk, knappt att man kom levande där ifrån