Hej,

har skrivit tidigare gällande mitt badrum som revs i början på april. Arbetet är nu klart och besiktning ska göras i slutet av veckan. Eftersom de mesta hittills blivit fel vill jag dubbelkolla här i forumet innan slutbesiktningen på fredag.

Det luktar avlopp i hela badrummet och stanken kommer från röret till tvättmaskinen. När jag tog upp frågan med entreprenören sa han att det inte kommer lukta när det börjar användas då det kmr va vatten i röret. Med andra ord bara när maskinen används??

Som jag ser det kommer vattnet rinna bort eftersom de saknas vattenlås till röret. Min fråga är alltså; Hur ska det va egentligen? Är det korrekt utfört att koppla röret direkt på avloppet utan vattenlås? Tacksam för alla svar!

//Mia
 
  • Rördragning i badrumsgolv med anslutningar märkta för tvättmaskin, dusch, tvättställ och WC, utan synligt vattenlås.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mia@We Mia@We skrev:
Hej,

har skrivit tidigare gällande mitt badrum som revs i början på april. Arbetet är nu klart och besiktning ska göras i slutet av veckan. Eftersom de mesta hittills blivit fel vill jag dubbelkolla här i forumet innan slutbesiktningen på fredag.

Det luktar avlopp i hela badrummet och stanken kommer från röret till tvättmaskinen. När jag tog upp frågan med entreprenören sa han att det inte kommer lukta när det börjar användas då det kmr va vatten i röret. Med andra ord bara när maskinen används??

Som jag ser det kommer vattnet rinna bort eftersom de saknas vattenlås till röret. Min fråga är alltså; Hur ska det va egentligen? Är det korrekt utfört att koppla röret direkt på avloppet utan vattenlås? Tacksam för alla svar!

//Mia
Vattenlåset kommer att sitta på ett rör ovan golvet. 👍
 
  • Gilla
Mia@We
  • Laddar…
7ender
  • Gilla
Mia@We
  • Laddar…
S0MMER S0MMER skrev:
Vattenlåset kommer att sitta på ett rör ovan golvet
Mia@We Mia@We skrev:
Hej,

har skrivit tidigare gällande mitt badrum som revs i början på april. Arbetet är nu klart och besiktning ska göras i slutet av veckan. Eftersom de mesta hittills blivit fel vill jag dubbelkolla här i forumet innan slutbesiktningen på fredag.

Det luktar avlopp i hela badrummet och stanken kommer från röret till tvättmaskinen. När jag tog upp frågan med entreprenören sa han att det inte kommer lukta när det börjar användas då det kmr va vatten i röret. Med andra ord bara när maskinen används??

Som jag ser det kommer vattnet rinna bort eftersom de saknas vattenlås till röret. Min fråga är alltså; Hur ska det va egentligen? Är det korrekt utfört att koppla röret direkt på avloppet utan vattenlås? Tacksam för alla svar!

//Mia
Tack för svar! Jag har nu kontaktat entreprenören som åtgärdar det 👍🏻

// Mia
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.