Hej,
har skrivit tidigare gällande mitt badrum som revs i början på april. Arbetet är nu klart och besiktning ska göras i slutet av veckan. Eftersom de mesta hittills blivit fel vill jag dubbelkolla här i forumet innan slutbesiktningen på fredag.
Det luktar avlopp i hela badrummet och stanken kommer från röret till tvättmaskinen. När jag tog upp frågan med entreprenören sa han att det inte kommer lukta när det börjar användas då det kmr va vatten i röret. Med andra ord bara när maskinen används??
Som jag ser det kommer vattnet rinna bort eftersom de saknas vattenlås till röret. Min fråga är alltså; Hur ska det va egentligen? Är det korrekt utfört att koppla röret direkt på avloppet utan vattenlås? Tacksam för alla svar!
//Mia
har skrivit tidigare gällande mitt badrum som revs i början på april. Arbetet är nu klart och besiktning ska göras i slutet av veckan. Eftersom de mesta hittills blivit fel vill jag dubbelkolla här i forumet innan slutbesiktningen på fredag.
Det luktar avlopp i hela badrummet och stanken kommer från röret till tvättmaskinen. När jag tog upp frågan med entreprenören sa han att det inte kommer lukta när det börjar användas då det kmr va vatten i röret. Med andra ord bara när maskinen används??
Som jag ser det kommer vattnet rinna bort eftersom de saknas vattenlås till röret. Min fråga är alltså; Hur ska det va egentligen? Är det korrekt utfört att koppla röret direkt på avloppet utan vattenlås? Tacksam för alla svar!
//Mia
Vattenlåset kommer att sitta på ett rör ovan golvet. 👍Mia@We skrev:
Hej,
har skrivit tidigare gällande mitt badrum som revs i början på april. Arbetet är nu klart och besiktning ska göras i slutet av veckan. Eftersom de mesta hittills blivit fel vill jag dubbelkolla här i forumet innan slutbesiktningen på fredag.
Det luktar avlopp i hela badrummet och stanken kommer från röret till tvättmaskinen. När jag tog upp frågan med entreprenören sa han att det inte kommer lukta när det börjar användas då det kmr va vatten i röret. Med andra ord bara när maskinen används??
Som jag ser det kommer vattnet rinna bort eftersom de saknas vattenlås till röret. Min fråga är alltså; Hur ska det va egentligen? Är det korrekt utfört att koppla röret direkt på avloppet utan vattenlås? Tacksam för alla svar!
//Mia
Spilltratten behöver vara en modell med vattenlås.
https://www.purus.se/productvariation/8920164
https://www.purus.se/productvariation/8920164
S0MMER skrev:
Tack för svar! Jag har nu kontaktat entreprenören som åtgärdar det 👍🏻Mia@We skrev:
Hej,
har skrivit tidigare gällande mitt badrum som revs i början på april. Arbetet är nu klart och besiktning ska göras i slutet av veckan. Eftersom de mesta hittills blivit fel vill jag dubbelkolla här i forumet innan slutbesiktningen på fredag.
Det luktar avlopp i hela badrummet och stanken kommer från röret till tvättmaskinen. När jag tog upp frågan med entreprenören sa han att det inte kommer lukta när det börjar användas då det kmr va vatten i röret. Med andra ord bara när maskinen används??
Som jag ser det kommer vattnet rinna bort eftersom de saknas vattenlås till röret. Min fråga är alltså; Hur ska det va egentligen? Är det korrekt utfört att koppla röret direkt på avloppet utan vattenlås? Tacksam för alla svar!
//Mia
// Mia
Klicka här för att svara
