Istället för >25.000 kr på att byta ytterdörr och hamna i fel tajming med fasadrenovering, så tänker jag försöka renovera den vi har från -67. Vi har en klart rustik 150cm dörram, men på funkisvis har den innerdörr och frostat enkelglas på sidan. Utöver det utsliten golvsockel och regelvidrigt brun färg invändigt (eftersom innerdörren är tänkt att ljusa upp med vitt).
Era råd på ersättningsmaterial är goda. Spontant tänker jag att köpa glas själv och byta, men tröskel hittar jag 9mm men då får jag karva mycket. Lister i metall rycker jag bort och så bygger jag på dörren invändigt med 15-20mm isolerskiva. Förlänger skruvar, medbringare och axlar till lås och handtag. Skrotar innerdörren och spacklar igen gångjärnsfasningen.
Jag missar en massa känner jag.. blir det 25k i slutänden ändå, eller tänker jag rätt och landar i max 5
