Nyblivna husägare som fortfarande har tummen mitt i handen. Vi tycker att det blir så dyrt med att leja all arbete och denna gången tänkte vi försöka hoppa på att renovera ytterdörren.

Vår tanke är att fräscha upp dörren samt lyfta det. Jag har några sprickor som löper genom hela dörren. Enklast kan man se det på bilden som redovisar insida och då ligger den längst ned till höger.

Jag har kollat runt på forumet och skrivit ned att det är slipning, torka av med fuktig trasa och därefter stryka med olja.

Utöver behöver jag spackla eller fylla igen hålen, vad för material ska jag användas?

För olja, tänkte jag ha snarlik nyans, möjligen lite mörkare. Tänkte valnöt. Finns det?

Trädörr med glasdetaljer och ett digitalt dörrlås, synliga sprickor i träet längst ner till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träytterdörr med glaspartier och sprickor längst ned till höger i renoveringsprojekt. Dörrhandtag till höger.
Skapa konto
Trädörr med glasrutor, några sprickor synliga. Dörren är utrustad med ett digitalt lås och ståröppen, redo för renovering.
Skapa konto

• Träytterdörr med glaspanel och synliga sprickor, står halvöppen mot beige vägg. Dörren har metallhandtag och står på trätrall.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.