286 003 läst ·
1 334 svar
286k läst
1,3k svar
Renovera suterränghus
Har du funderat mer kring fönstret?
Jag funderar på polska plastfönster men de är rätt fula tycker jag så hellre Traryd, elit eller något liknande även om det förstås också finns andra riktigt snygga fönster om man bara är beredd på att betala för dem.
Finns väldigt bra och billiga träfönster i Polen. Du får kolla lite mer.
Finns väldigt bra och billiga träfönster i Polen. Du får kolla lite mer.
Anledningen till plast är nog pga fukten i badrummet.A Alexandra59 skrev:
Det blir konventionella lamputtag ovanför matbord, soffbord, köksön, hall och i sovrummen och varmdimmrade ledspottar i tillägg i samtliga rum. Alt ska regleras med plejd i en installation som ska vara så lättbegriplig som möjligt vad gäller vilken lysknapp som styr vad! Även motorvärmaruttaget ska styras av en plejdpuck.
Motorvärmaruttaget kan man styra med plejd men personligen skulle jag valt att låta plejden styra en kontaktor som styr uttaget.mr.Ola skrev:
Det blir konventionella lamputtag ovanför matbord, soffbord, köksön, hall och i sovrummen och varmdimmrade ledspottar i tillägg i samtliga rum. Alt ska regleras med plejd i en installation som ska vara så lättbegriplig som möjligt vad gäller vilken lysknapp som styr vad! Även motorvärmaruttaget ska styras av en plejdpuck.
Ja upp till 16A beroende på typ av belastning. Nu är en motorvärmare och kupéfläkt bra förhållanden men fortfarande ingen nackdel att slänga in en kontaktor för några hundra och vara helt säkermr.Ola skrev:
Jag ska ta en funderare på det, förutsatt att jag hittar en bra placering av dem så kan det mycket väl bli så också. Elcentralen i källaren är rätt knökfullt redan så det blir troligen utomhus/i direkt anslutning till uttaget. Särskilt då det kan vara bra att ha ett styrt och ett fast uttag bredvid varandra om man ska ut med bilar olika tider osv.Purre skrev:



