286 068 läst ·
1 334 svar
286k läst
1,3k svar
Renovera suterränghus
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Efter en extra lång jobbvecka med ett besök på Paltzerian som avslutning har jag nu äntligen hunnit regla upp golvet.
Så nu är det isolering och sedan golvspån nästa!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så nu är det isolering och sedan golvspån nästa!
Always upvote paltzerianmr.Ola skrev:
Gillar även ditt hantverk med golvet. Ser bra ut!
Även om det tog mer tid än beräknat
Spännande saker som händer i Pitebyn och Skellhell nu med Northvolt. Nu verkar det ju vara upp mot 6000 jobb i Skellhell. Och med tanke på att en villa nu kostar 4 miljoner där så lär det sprida sig jobb/folk som vill bo till andra städer
Är ju rätt så imponerande projekt i Markbygden också med en önskan om 1101 vindkraftverk som ska resas! Även om kraftverken i sig är självspelande när de väl kommit på plats så är det ett redigt jobb med tusentals mantimmar att dra fram infrastruktur och resa upp snurrorna.Appendix skrev:
Always upvote paltzerian
Gillar även ditt hantverk med golvet. Ser bra ut!
Även om det tog mer tid än beräknat
Spännande saker som händer i Pitebyn och Skellhell nu med Northvolt. Nu verkar det ju vara upp mot 6000 jobb i Skellhell. Och med tanke på att en villa nu kostar 4 miljoner där så lär det sprida sig jobb/folk som vill bo till andra städer
Lätt glömma markbyggden. Som du säger är det ju en enorm investering.mr.Ola skrev:
Även fascinerande att det hänt så mycket med tekniken där sen man började projekteringen. Nu är det ju större och effektivare verk som ger väldigt stor utväxling. En så stor park lär ju ge sina löpande arbetstillfällen ändå. När man är klar i ena ändran börjar man modernisera i den andra.
Här nere i syd är ju folk rädda för allt vad kraftverk heter (Men vi bygger gärna gigantiska serverhallar som äter el och ger enstaka arbetstillfällen) så som vanligt är det Norrbotten som ska bygga landet....
Vilket puzzel..
Kan inte lägga igen allt innan jag vet hur bitarna ska ligga!
Det blir en förskjutning av golvspånen som jag måste placera lämpligt någonstans mitt i så att läggbredden och zonerna hålls intakt(svårt att förklara).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan inte lägga igen allt innan jag vet hur bitarna ska ligga!
Det blir en förskjutning av golvspånen som jag måste placera lämpligt någonstans mitt i så att läggbredden och zonerna hålls intakt(svårt att förklara).
Idag lägger jag igen barnrummet kring ventilationen.
Det visar sig vara svårt att lägga igen hallgolvet utan att ha alla rör som ska dras under golvet på plats så jag måste ändra lite i arbetsordningen, och tyvärr så blir också tidsplanen något förskjuten.. Men det är jag ju van med!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det visar sig vara svårt att lägga igen hallgolvet utan att ha alla rör som ska dras under golvet på plats så jag måste ändra lite i arbetsordningen, och tyvärr så blir också tidsplanen något förskjuten.. Men det är jag ju van med!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det tar sig, tyvärr inte i den takt som jag har önskat mig men trägen vinner!
Golvläggning i hallen får nog bli nästa helg istället. Nu är jag hungrig och måste nog snart dra till Paltarnas land igen för ännu en vecka..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förläggning av golvvärmeslang under hallgolvet.
-Check!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Isolering!
-Check!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Indragning av golvvärmeslang i fördelaren!
-Check!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvläggning!
-Check!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvvärme!
-Check!
Fortfarande så imponerad över att du orkar. 65 sidor med kaos
Men som sagt. Du kommer ha ett grymt bra hus sen
I Jokkmokk kanske det är svårt få tillbaka de pengarna om man ska ta in hantverkare? Så då är ju ett bra sätt få ett hus man kan leva i läge med bra standard att lägga arbetet själv
Men som sagt. Du kommer ha ett grymt bra hus sen
I Jokkmokk kanske det är svårt få tillbaka de pengarna om man ska ta in hantverkare? Så då är ju ett bra sätt få ett hus man kan leva i läge med bra standard att lägga arbetet själv

