mr.Ola mr.Ola skrev:
Ja fast det är ju med ett års försening såatte.. :crysmile:
Du sa aldrig vilken jul:p
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Du sa aldrig vilken jul:p
Tur var ju det! ;)
 
Efter en extra lång jobbvecka med ett besök på Paltzerian som avslutning har jag nu äntligen hunnit regla upp golvet.
Reglar monterade på ett rågolv med elledningar och isolering, redo för golvspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyreglat golv med isolering och synliga rörledningar i en pågående renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så nu är det isolering och sedan golvspån nästa!
 
  • Gilla
Öyivind och 2 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Efter en extra lång jobbvecka med ett besök på Paltzerian som
Always upvote paltzerian :D

Gillar även ditt hantverk med golvet. Ser bra ut!
Även om det tog mer tid än beräknat ;)

Spännande saker som händer i Pitebyn och Skellhell nu med Northvolt. Nu verkar det ju vara upp mot 6000 jobb i Skellhell. Och med tanke på att en villa nu kostar 4 miljoner där så lär det sprida sig jobb/folk som vill bo till andra städer
 
Appendix Appendix skrev:
Always upvote paltzerian :D

Gillar även ditt hantverk med golvet. Ser bra ut!
Även om det tog mer tid än beräknat ;)

Spännande saker som händer i Pitebyn och Skellhell nu med Northvolt. Nu verkar det ju vara upp mot 6000 jobb i Skellhell. Och med tanke på att en villa nu kostar 4 miljoner där så lär det sprida sig jobb/folk som vill bo till andra städer
Är ju rätt så imponerande projekt i Markbygden också med en önskan om 1101 vindkraftverk som ska resas! Även om kraftverken i sig är självspelande när de väl kommit på plats så är det ett redigt jobb med tusentals mantimmar att dra fram infrastruktur och resa upp snurrorna.
 
mr.Ola mr.Ola skrev:
Är ju rätt så imponerande projekt i Markbygden också med en önskan om 1101 vindkraftverk som ska resas! Även om kraftverken i sig är självspelande när de väl kommit på plats så är det ett redigt jobb med tusentals mantimmar att dra fram infrastruktur och resa upp snurrorna.
Lätt glömma markbyggden. Som du säger är det ju en enorm investering.
Även fascinerande att det hänt så mycket med tekniken där sen man började projekteringen. Nu är det ju större och effektivare verk som ger väldigt stor utväxling. En så stor park lär ju ge sina löpande arbetstillfällen ändå. När man är klar i ena ändran börjar man modernisera i den andra.

Här nere i syd är ju folk rädda för allt vad kraftverk heter (Men vi bygger gärna gigantiska serverhallar som äter el och ger enstaka arbetstillfällen) så som vanligt är det Norrbotten som ska bygga landet....
 
  • Gilla
Ursviken och 1 till
  • Laddar…
Vilket puzzel..
En rörig byggarbetsplats med uppbrutet golv och golvspån som ligger i oordning, kablar och en dörr i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan inte lägga igen allt innan jag vet hur bitarna ska ligga!
Det blir en förskjutning av golvspånen som jag måste placera lämpligt någonstans mitt i så att läggbredden och zonerna hålls intakt(svårt att förklara).
 
  • Wow
Appendix
  • Laddar…
Idag lägger jag igen barnrummet kring ventilationen.
Renoveringsarbete i barnrum med ofärdigt golv och exponerad ventilation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det visar sig vara svårt att lägga igen hallgolvet utan att ha alla rör som ska dras under golvet på plats så jag måste ändra lite i arbetsordningen, och tyvärr så blir också tidsplanen något förskjuten.. Men det är jag ju van med!
 
  • Gilla
Beemaster
  • Laddar…
Installation av golvvärme med synliga värmeslingor utlagda på ett golv under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Renoveringsarbete av en hall med ofärdiga golv och väggar, synliga rör och elledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det tar sig, tyvärr inte i den takt som jag har önskat mig men trägen vinner!
Golvläggning i hallen får nog bli nästa helg istället. Nu är jag hungrig och måste nog snart dra till Paltarnas land igen för ännu en vecka..
 
  • Gilla
Öyivind och 3 till
  • Laddar…
Den sista bilden kanske inte skulle med?
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
maah maah skrev:
Den sista bilden kanske inte skulle med?
Nej å inte gick den å få bort heller utan att radera hela inlägget..
Nå jag lägger upp det igen imorgon!
God natt!
 
Installation av golvvärmeslangar mellan träbjälkar på ett isolerat hallgolv under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förläggning av golvvärmeslang under hallgolvet.
-Check!
Installation av golvvärme med synliga rör och isolering i en under renovering hall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Isolering!
-Check!
Installation av golvvärmeslangar på isolerat hallgolv och anslutning till fördelarskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Indragning av golvvärmeslang i fördelaren!
-Check!
Installation av golvvärmeslangar på ett isolerat hallgolv med verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golvläggning!
-Check!
Golvvärmeinstallation med synliga slingor under mörka klinkerplattor i en korridor, sladdar och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golvvärme!
-Check!
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 4 till
  • Laddar…
Renoveringsarbete i rum under konstruktion med exponerade ledningar och olikfärgat golvgips.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det har tagit så länge så dom hunnit byta färg på golvgipset! :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
SnickeNicke och 3 till
  • Laddar…
Fortfarande så imponerad över att du orkar. 65 sidor med kaos :D

Men som sagt. Du kommer ha ett grymt bra hus sen :)
I Jokkmokk kanske det är svårt få tillbaka de pengarna om man ska ta in hantverkare? Så då är ju ett bra sätt få ett hus man kan leva i läge med bra standard att lägga arbetet själv :)
 
  • Gilla
jogidlöf och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.