286 043 läst ·
1 334 svar
286k läst
1,3k svar
Renovera suterränghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvreglarna från ytterdörren och en bit in i huset färdiga!(inte alla men tillräckligt för stunden.)
Logga in
Skapa konto
Flexslang å sånt förlagda efter valvets ovansida!
Logga in
Skapa konto
Oj då, en avstädad yta!
Logga in
Skapa konto
Nu när golvvärmeledningen är dragen i isoleringen så kan jag med gott samvete skruva dit vändskivorna!
Logga in
Skapa konto
Dessa har jag redan kapat till då de skulle varit CC57 för att bli rätt från början.
Hahaha att bygga ett stort golv med reglar som är så platt att en spilld drink når alla väggar är inte lätt...mr.Ola skrev:
Har varit rätt spännande golvläggning, trots laser så är den någon millimeter eller halvcentimeter som felar och dom felen måste jämnas ut långsamt för att de inte ska märkas för mycket!
Att bygga golvåsarna bara med laser är tyvärr som att bygga en uppförsbacke, den senaste golvåsen kommer antingen att skugga eller inte alls att träffas av laserstrålen beroende på om man ligger högt eller lågt. Däremot är lasern helt oslagbar för att sätta det yttre varvet av golvåsarna, närmast ytterväggarna. Då kommer den till nyttan att man alltid börjar på samma höjd.
Men vattenpass och rätstege är inte utrangerade bara för att de är lite omoderna..
Lasern ger ju bara pereferin som du säger...
Rätstege och slip för att bli av med åsar och vattenpass för att hålla nivå...
Snören och att lägga referens en bit upp på väggen och mäta alla konstruktioner från referensen ger fortfarande bäst resultat
Ja det är ju så man gör med rotationslaser men för att inte få mätfel som slår åt samma håll så måste hela konstruktionen mätas mot samma referenslinje!useless skrev:
När du bygger om ett befintligt hus och lägger om bjälklaget så är det knepigt om husets innertak och väggar är sneda om du bygger ett perfekt plant golv
Logga in
Skapa konto
Både Yoda, mister Miyagi och alla de andra stora gurusarna har en sak gemensamt. De talar om vitsen med att koncentrera sig på det man gör för stunden.
Dvs.
-INTE SKRUVA GOLVGIPS KLOCKAN 21:00 OCH SAMTIDIGT GÅ OMKRING MED TELEFONEN FASTKLÄMD I ÖRAT..
Det är inte att fokusera!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och då kostar det därefter!
Bara plocka upp golvgipset och byta ut slangen. Räknar med ca 4 timmar merjobb idag på grund av detta!
Ja djävlar vilket backjobb du råkade ut för...mr.Ola skrev:
[bild]
Både Yoda, mister Miyagi och alla de andra stora gurusarna har en sak gemensamt. De talar om vitsen med att koncentrera sig på det man gör för stunden.
Dvs.
-INTE SKRUVA GOLVGIPS KLOCKAN 21:00 OCH SAMTIDIGT GÅ OMKRING MED TELEFONEN FASTKLÄMD I ÖRAT..
[bild] [bild]
Bara plocka upp golvgipset och byta ut slangen. Räknar med ca 4 timmar merjobb idag på grund av detta!
Hur i helvetet kunde du av alla råka på det där?
Så nära o tätt behöver man inte skruva golvgips !
Fy fan så surt. Överjävligt
Min snickare som jag jobbat en del med har varit både tunggjutare, häståkare och snickare. Men har alla fingrar hela. Frågade honom "Börje. vad är hemligheten":
"Stressa inte"
"tänk efter innan och känner du att du inte kan tänka efter är det kanske dags att ta en paus eller gå för dagen".
Rekommenderar även kåpor med blåtand. Mycket trevligare än en fastklämd mobil
Min snickare som jag jobbat en del med har varit både tunggjutare, häståkare och snickare. Men har alla fingrar hela. Frågade honom "Börje. vad är hemligheten":
"Stressa inte"
"tänk efter innan och känner du att du inte kan tänka efter är det kanske dags att ta en paus eller gå för dagen".
Rekommenderar även kåpor med blåtand. Mycket trevligare än en fastklämd mobil
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Tur att du skiter pengar och har ingenting att göramr.Ola skrev:
[bild]
Dvs.
[bild] [bild]
Men jag visste inte att du var så förtjust i att göra samma sak flera gånger
Jag har lossat 7 skivor golvgips, tagit bort ca 70 meter slang och Åter monterat allt igen, fått ett lindrigare ryggskott Och börjat ordna för resten av golvvärmen i vardagsrumsdelen. Har fortfarande en förhoppning att få ut allt inklusive golvgips i vardagsrummet innan jag tar helg från bygget.