Tänkte renovera radiatorn i rummet jag renoverar. Radiatorn har börjat flagna och först tänkte jag blästra och lacka för att det skulle se ut som nytt, men det visade sig bli hyffsat dyrt.... Så det får bli att måla istället. Någon som har bra tips på produkter? Jag vill få ett perfekt resultat.

Kolla fler firmor, jag fick min sektionsradiator som var 1,2x0,6m blästrat och lackat för 300 kr, dock utan kvitto men resultatet blev perfekt.

Skulle också rekommendera blästring om du vill få ett perfekt resultat. Renoverade samtliga radiatorer (både sektions och "vanliga") i min förra lägenhet. Jag kan vara något av en pedant men även jag fick inse att jag inte hade tid/tålamod till ett perfekt resultat. Det är fantastiskt jobbigt och tidskrävande att skrapa och slipa en trång sektionsradiator där färgen flagnar helt slät för hand.

Vad det gäller produkter har jag bara använt Nordsjös vattenbaserade elementfärg vilken jag tyckte fungerade bra. Dock bara målat med pensel etc., är du ute efter perfektion rekommenderar jag färgspruta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.