Hej Alla

Jag har ett projekt där jag ska renovera en gammal puts som har fallit på sönder pga fukt i en sockel som jag definerar som kallmur (?)

Vi har stängt igen fuktkällan ovanifrån och tänkte nu börja ge oss på putsen

Just nu håller jag på att komma fram till vilken metod jag ska använda och vilket bruk! Frågeställningarna är olika. Nät eller inte? Behöver jag tunngrunda? Ska jag slamma med cementbruk A eller B puts? Ska jag renskrapa allt?

Ytputsen kommer bli någon form av slängputs med 0-8 ballast. Önskat slutresultat kan ni även se på en av bilderna jag har bifogar!

Om ni har några idéer är ni välkomna att dela med er.

Min nuvarande planering är tunngrunnda, Slamma A bruk 3 cm, näta, slamma putsbruk B, ytputs (slängputs)

• Gammal skadad puts på en sockel av sten med tecken på fukt och förfall, före renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En skadad gammal puts på sockel med synliga tecken på fukt- och förfall.
    Skapa konto
  • Skadad och flagnad puts på en byggnadssockel med synlig underliggande struktur, innan renovering.
    Skapa konto
Tvätta med högtryck.
Grunda med rödgrund tunt lager som du slår på med en kalkborste,näta och sen putsa ut med b-bruk.
Är det en genomfärgad ytputs så bör man måla ytan med en putsgrund som är samma kulör som ytputs för att eventuella missar inte ska synas genom.

• Gilla
Urban K
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.