Jag har en murstock som jag slagit bort bomputsen på, det sitter med andra ord puts kvar på större delen av murstocken.

Går det att putsa om de delarna som putsen släppt på och få det snyggt med den gamla putsen?
Hur får man det att flyta ihop snyggt så man inte ser några skarvar?

Tanken är att måla muren senare.

Eller är det bästa att knacka ner resten av putsen och putsa hela murstocken från grunden?
 
Claes Sörmland
Tyvärr tror jag det är rätt hopplöst. Du behöver exakt rätt puts med identisk ballast och samma steg i ytbearbetningen. Så putsa om i sin helhet är det som gäller för det estetiska.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Tyvärr tror jag det är rätt hopplöst. Du behöver exakt rätt puts med identisk ballast och samma steg i ytbearbetningen. Så putsa om i sin helhet är det som gäller för det estetiska.
Misstänkte det, ville höra det från någon annan så man inte gör massa jobb i onödan.
Tack.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.