Hej!

Någon som har erfarenhet av undertak av lockpanel?
(med tegelpannor över)
I Stockholms Läns museums byggnadsvårds sidor står
bla

"Undertak av lockpanel i takfallets riktning förekommer. Lockpanelen klarar sig utan papp. Vid en omläggning byts bärläkten ut."

Räcker det att byta ut skadad panel? Skall de behandlas
på något sätt? Någon som renoverat ett sådant tak?
Tacksam för råd.....!/Nicke
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.