Ormriauga Ormriauga skrev:
Hur mycket river du och hur ser det ut bakom all tretex?
Jag river bort hela rubbet i stort sätt. Är nere till stående planket nu (timmerhus) blir och hyvla ner ojämnheter, dit med plast och gipsskivor :) (huset är isolerat från utsidan)

Se bild, sådär ser det ut efter att all tretex är borta.

• Renoveringsprojekt där tretex är borttaget och blottar stående träplank i ett timmerhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
wiberg.staffanstorp och 2 till
  • Laddar…
A Ackeobd skrev:
Jag river bort hela rubbet i stort sätt. Är nere till stående planket nu (timmerhus) blir och hyvla ner ojämnheter, dit med plast och gipsskivor :) (huset är isolerat från utsidan)

Se bild, sådär ser det ut efter att all tretex är borta.

Behöver du verkligen hyvla om du ska sätta osb och gips därefter?

Ormriauga Ormriauga skrev:
Behöver du verkligen hyvla om du ska sätta osb och gips därefter?
OSB skippar vi, tydligen att kasta pengar i sjön när man har ett så bra underlag som stående plank. OSBn är ju egentligen där för att kunna sedan hänga upp saker osv. Nu har ju vi en stabil vägg som man kan hänga upp vad man vill på egentligen. Så det blir nog bara 13 mm gips :)

Går du i samma tankar?

• Gilla
wiberg.staffanstorp
  • Laddar…
A Ackeobd skrev:
OSB skippar vi, tydligen att kasta pengar i sjön när man har ett så bra underlag som stående plank. OSBn är ju egentligen där för att kunna sedan hänga upp saker osv. Nu har ju vi en stabil vägg som man kan hänga upp vad man vill på egentligen. Så det blir nog bara 13 mm gips :)

Går du i samma tankar?
Som du ser i inlägget tidigare drog jag bara ner tapeterna. Har slängt på 6mm renoveringsgips ovanpå tretex och målat. Har i och för sig plockat ner alla pappspända tak och gipsat i stället.

Reglade i och för sig upp en ny vägg i ett rum med osb och gips ovanpå kan tilläggas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.