Hej allihop
Det var längesedan sist och jag vet inte ens om mina inlägg då syns nu när jag loggar in med FB. Hur som har jag i många år funderat på att byta fönster, men det är alltid något som inte funkar, profilerna, priset, att nya fönster inte passar till fönsterbrädor mm. Så nu är jag eld och lågor över idén att sätta in glaskassetter. Så här ser fönstren ut idag.
 
  • Slitet fönster med avflagande färg och växt i kruka på fönsterbrädan inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönster med skadad färg och karm som visar tecken på förfall, med en blomma synlig inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitet fönster med skadad färg på karm och fönsterbräda på en putsad vägg med gröna växter framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har nu visat fönstret till en snickare som avrådde från att göra som jag tänkt, liksom några försäljare av glaskassetter. Det skulle bli mycket jobb och ändå inte säkert att det blev bra på grund av kassetternas tyngd, dessutom dyrt. Om man däremot vill sätta fönsterkassetter i ramen som ett fast fönster så funkar det, vilket jag inte vill.
Så antingen blir det vanlig renovering, ev med energiglas eller nya fönster
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.