Hej. Vi hade tänkt renovera våran trappa som är sen huset byggdes 76.
Jag är helt okunnig inom bygg. Men kan man ta bort spaljen som går upp i taket där? Några andra tips på hur man kan renovera? Någon som har renoverat sin trappa och kan visa sitt resultat? Vet inte vad som är möjligt direkt. Vi kommer givetvis ta in en firma som renovera.
Mvh
Jag är helt okunnig inom bygg. Men kan man ta bort spaljen som går upp i taket där? Några andra tips på hur man kan renovera? Någon som har renoverat sin trappa och kan visa sitt resultat? Vet inte vad som är möjligt direkt. Vi kommer givetvis ta in en firma som renovera.
Mvh
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Söta katter! Spaljen kan tas bort, den har ingen bärande funktion. Trappan verkar vara helt i massiv fur, så det är bara att slipa den ren. Eller finns det något på planstegens översida? I så fall, vad? En bättre behandlingsmetod än klarlack är hårdvaxolja, t.ex. Osmo. Behöver ni verkligen ta in en firma för detta?
Hej! Ja det är en brun heltäckningamatta.J justusandersson skrev:Söta katter! Spaljen kan tas bort, den har ingen bärande funktion. Trappan verkar vara helt i massiv fur, så det är bara att slipa den ren. Eller finns det något på planstegens översida? I så fall, vad? En bättre behandlingsmetod än klarlack är hårdvaxolja, t.ex. Osmo. Behöver ni verkligen ta in en firma för detta?
Ja vi behöver nog ta in en firma. Både jag och maken har tummen mitt i handen.
Vi valde matta för hundarnas skull och köpte den i den lokala Coloramabutiken.F Fjanten skrev:
Jag gjorde en pappmall av varje steg och skar sen mattan med en stållinjal och vass kniv.
Det var lite pill att få det perfekt...
Klicka här för att svara