Har precis köpt en liten gård som har värmts upp med en Combiheat 2010-60, har dom senaste 5-6 åren eldats med pelletsbrännare av bekvämlighetsskäl. Jag tänker elda med ved istället av ekonomiska skäl !
Problemet är att primärfläkten sitter fast, sekundärfläkten fungerar inte, det hänger en vattendroppe från en röranslutning på framsidan som droppat på fläkten under, keramiken är sönder i bakkant av eldstaden...har räknat att det kostar ca 10 tusen att få den i skick igen, kanske mer?
Är det lönt att renovera den el lika bra att köpa en ny panna?
En Viadrus 50kW kostar ju bara 8000 till ! Och då har man en helt ny panna...visserligen tillkommer det säkert nån tia för att få ihop den med befintlig tank, 3000L..

Skulle gärna vilja ha lite råd o synpunkter...tack
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.