Ja visst kan man koppla allt så det går att byta gamalt utan att röra det nya. Tänk dig badrummet som en egen enhet, så löser du nog de flesta frågor.
Handukstorken tänkte jag vattenburen, de gamla rören kapas någonstans utanför badrummet, i kopplingsskåp eller vad som blir lämpligt. In i badrummet går då endast nya rör. Elektrisk värme (golv eller handdukstork) är väldigt dyrt att köra, och ska ses endast som komfortväme.
Närmare så kommer jag inte utan att se förutsättningarna på plats, men ta dit rörläggaren och förklara att du endast vill bygga in nya grejer, och koppla på de gamla delarna utanför våtrummet, så löser han det åt dig.
Lycka till!