Hej,

Vi har ett suterränghus från 1959 och i källaren finns en gammal dusch som vi ska ge lite nytt liv till.

Allt är betong idag med putsade väggar och slipat betonggolv duschen idag är en duschkabin och golvbrunnen är i gjutjärn.

På originalritningar står det dusch så det har varit det ända sedan 59 men duschkabinen är nåt senare tillskott.

Tanken är att bila ur och byta golvbrunn (förmodligen flytta den en aning också) samt bila/gjuta nya ledningar för handfat och tvättmaskin sedan flytspackla golvet.

Efter detta blir det tätskiktet men bara i själva duschdelen (+20 cm) och sist kakel/klinkers tänkte vi.

Jag har aldrig kaklat och inte heller flytspacklat och behöver tips på vilka produkter jag ska använda?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.