Har hört ryktas om att man inte får bygga/eller renovera badrum själv för då gäller inte försäkringen om det händer något -Måste tydligen gå kurs i 3 dagar.

Någon som vet något om detta?

Visst kan du göra det själv. Bara det blir fackmannamässigt utfört så gäller försäkringen. ;)

Ta gärna kort på alla moment du gör.

Matte

gör det själv eller anlita någon och kolla upp priser väldigt noga min plattsättare jobbade i 25 timmar
och tog 25000:- i enbart arbetskostnad

jureit skrev:
Ja, det ryktet återkommer ständigt. Det är tusan nästan så man kan tro att det är någon som har betalt för att sprida det!?   ;D

Nja.... kanske är det så... Satt o läste lite inlägg här på www.byggahus.se på expertens inlägg om badrum!
http://www.byggahus.se/varme/svar_badrum.htm

FRÅGA:
Jag skall renovera min bostadsrätt och tänker utföra delar av arbetet själv. Jag undrar vad som gäller när det kommer till försäkringsskydd för elinstallationer och vatten/avlopp (då framförallt i badrum). Gäller min hemförsäkring om det t ex skulle uppstå en vattenskada i badrummet framöver och jag har utfört arbetet själv?

SVAR:
Nej din hemförsäkring gäller inte här. Du måste ha behörighet som el- eller rörinstallatör för den typen av arbete.
/Lars-Göran Dahlén

:o tar han betalt månne? ;)

Han har till hälften FEL.

Rätt när det gäller el, fel när det gäller vvs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.