Vi har låtit renovera vårt vardagsrum och då bytt uttag och knappar till renova.
Allt verkar bra men vi har haft två väggmonterade lamputtag som elektrikern har ersatt med någon annan serie.
Anledningen var att renova inte fanns så att de passar i kopplingsdosan som håller ett större mått(?).
Jag vänder mig till forumet för att antingen hitta en lösning där jag kan få renova uttag på något sätt, alternativt att hitta ett lamputtag som kan passa in lite bättre en den nya fyrkantiga saken som elektrikern satt dit.
Tackar på förhand för tips och råd.
/adam
Allt verkar bra men vi har haft två väggmonterade lamputtag som elektrikern har ersatt med någon annan serie.
Anledningen var att renova inte fanns så att de passar i kopplingsdosan som håller ett större mått(?).
Jag vänder mig till forumet för att antingen hitta en lösning där jag kan få renova uttag på något sätt, alternativt att hitta ett lamputtag som kan passa in lite bättre en den nya fyrkantiga saken som elektrikern satt dit.
Tackar på förhand för tips och råd.
/adam
Suck. Är det en kopplingsdosa är. CC-avståndet mellan skruven 67mm. I en sådan dosa passar både Renova- och Exxactserien. I båda fallen behöver dosringen vridas. Däremot räcker den serien du fått lite mer om spacklingen inte blivit 100 runt dosan. Spackling/målning går ju dock att lösa.
Kopplingsdosor från -68 är av samma storlek som dagens kopplingsdosor. Däremot kan det vara så att dosorna saknar dosskruv, då behövdes ett uttag med fyrkantig insats som kunde fästas med skruv i väggen. Självklart är det inte omöjligt att få dit ett Renovauttag, det kräver bara lite mer jobb och "meck" än exxactuttaget.
Tjenare! Det sitter små öron på dosan som man kan sätta skruvar i.
Jag får helt enkelt köpa ett uttag och testa. Har ett rum som jag renoverat själv där jag tänkte göra samma övning.
Tack för tips och råd!
Jag får helt enkelt köpa ett uttag och testa. Har ett rum som jag renoverat själv där jag tänkte göra samma övning.
Tack för tips och råd!
Vill bara rapportera att det fungerade utmärkt för mig att använda adapterring och tapetskydd! Tusen tack för tipsen.
Elektrikern blev också nöjd med lösningen och lärde sig uppenbarligen något nytt.
Elektrikern blev också nöjd med lösningen och lärde sig uppenbarligen något nytt.
Klicka här för att svara