P
Hej. Jag har en utanpåliggande Renova Dimmer och behöver justera 'boost' för den startar in mina LED lampor (andra lampor fungerar), Hur öppnar jag knappen för att komma åt dimmern, utan att göra nåt sönder?
En vit Renova Dimmer för utanpåliggande installation med justerbar knapp.

Har du testat med en skruvmejsel i den lilla öppningen i cirkelns nederkant?

P
Men eftersom jag inte vet om man ska trycka eller benda, tänker jag kolla med någon som vet, innan jag kör in en skruvmejsel.

En flat mejsel i nedre hålet så kan du benda upp locket.

är det en återfjädrande knapp så sitter det antagligen en dosdimmer och den är antagligen inte innanför knappen utan i någon takdosa.

P
T t_conradsson skrev:

är det en återfjädrande knapp så sitter det antagligen en dosdimmer och den är antagligen inte innanför knappen utan i någon takdosa.
Ah, tack. Och ja, det är en återfjädrande knapp.

P
T t_conradsson skrev:

Så det kan finnas en dimmer här i stället?

• Vit rund väggmonterad dimmerknapp med inskriptionen "MAX 15kg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En dos-dimmer sitter vanligtvis bakom strömbrytaren.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Nja dosdimmer brukar vara svår att få plats med bakom strömbrytaren då den dosan är mindre än takdosan. Så jag skulle ha chansat på takdosan enligt din senaste bild

P
T t_conradsson skrev:
Nja dosdimmer brukar vara svår att få plats med bakom strömbrytaren då den dosan är mindre än takdosan. Så jag skulle ha chansat på takdosan enligt din senaste bild
Tack. Jag kollar båda i helgen, nu jag vet hur jag öppnar knappdosan.

Strömbrytarn tas isär så här.
Släpp locket (som redan sagts) med en spårmejsel i urtaget.
Drag knappen rakt ut
Samtidigt som du trycker ramen försiktigt inåt så släpper du på dom genomskinliga bläcken med en spårmejsel.

• Gilla
Anonymiserad 263386
  • Laddar…
P
eavogels skrev:
Tack. Jag kollar båda i helgen, nu jag vet hur jag öppnar knappdosan.
Det är inte knappdosan där dimmer sittar. Du hade rätt. Nu ska jag försöka öppna takdosan lite försiktig.

Oftast finns det en dosa upp vid taket rakt ovanför dosan med tryckknappen. Där brukar det vara plats och där är också oftast en nolla.

P
L Leif i Skåne skrev:
Oftast finns det en dosa upp vid taket rakt ovanför dosan med tryckknappen. Där brukar det vara plats och där är också oftast en nolla.
Den dosa innehåller bara kablar. Till lampan och till ett uttag. Då måste det vara takdosan, men jag har inte fått upp den ännu. Vill inte bryta av nåt.

Dimmerpucken sitter med största sannolikhet bakom brytaren.

P
alm82 Andreas La Motte skrev:
Dimmerpucken sitter med största sannolikhet bakom brytaren.
Nej, Jag demonterade knappen och det finns ingenting bakom.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.