1 255 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Rengöringsmedel till trägolv
YO!
Vi köpte hus i fjol och trägolvet i köket var extrem sliten, den såg inte alls bra ut, vi anlitade ett företag som slipade och lackade golvet med extra varv härdning för att stå emot hård slitage i ett kök.
Resultatet blev bättre än ny!
Nu behöver vi tips om ett rengöringsmedel till trägolv som kan vara bra för trä och inte skada lackeringen.
Han som gjorde jobbet tipsade om en produkt som heter Bonna men vi hittar inte i affären, han sa också att Gul/Grön Såpa ska ABSOLUT INTE ANVÄNDAS!
Så, vad använder ni för att rengöra eran trägolv?
Tack på förhand!
Vi köpte hus i fjol och trägolvet i köket var extrem sliten, den såg inte alls bra ut, vi anlitade ett företag som slipade och lackade golvet med extra varv härdning för att stå emot hård slitage i ett kök.
Resultatet blev bättre än ny!
Nu behöver vi tips om ett rengöringsmedel till trägolv som kan vara bra för trä och inte skada lackeringen.
Han som gjorde jobbet tipsade om en produkt som heter Bonna men vi hittar inte i affären, han sa också att Gul/Grön Såpa ska ABSOLUT INTE ANVÄNDAS!
Så, vad använder ni för att rengöra eran trägolv?
Tack på förhand!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 211 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 211 inlägg
Fuktig mikrofiberduk tar det mesta men om det är någon extra besvärlig fläck en trasa doppad i vatten med diskmedel.
Vad jag förstår av det du skriver kommer väl inte rengöringsmedlet i kontakt med trät alls så det är väl bara en fråga om vad som tar bort fläckar utan att skada lacken.
Annars tror jag att han menade Bona Wood Floor Cleaner: https://www.bona.com/sv/Privatpersoner/Produkter/Wood-Floor-Cleaners/
Verkar gå att köpa på t ex bygghemma.se när man söker.
Vad jag förstår av det du skriver kommer väl inte rengöringsmedlet i kontakt med trät alls så det är väl bara en fråga om vad som tar bort fläckar utan att skada lacken.
Annars tror jag att han menade Bona Wood Floor Cleaner: https://www.bona.com/sv/Privatpersoner/Produkter/Wood-Floor-Cleaners/
Tackar, jag ringde dem nu och jag kan hämta på DHL ombud, inga frakt avgifter tillkommer men däremot expeditionsavgift på 49kr.BirgitS skrev:Fuktig mikrofiberduk tar det mesta men om det är någon extra besvärlig fläck en trasa doppad i vatten med diskmedel.
Annars tror jag att han menade Bona Wood Floor Cleaner: [länk]
Tack
Klicka här för att svara