Hej!
Jag vill rengöra min köksfläkt och filter för att minska brandrisken.
Hur skulle ni göra?
Kan man tvätta dessa filter i vatten? Är dessa aluminiumfilter?
Själva fläkten känns svår att komma åt, är den viktig att rengöra i en sådan här fläkt?
Själva spisfläkten och imkanalen känns svåra att rengöra. Men jag hörde nåt om att man kan använda en ångmaskin. Gör folk sånt här själva eller anlitar man en sotare?
Jag ber om ursäkt för äckliga bilder.
Hur skulle ni göra?
Kan man tvätta dessa filter i vatten? Är dessa aluminiumfilter?
Själva fläkten känns svår att komma åt, är den viktig att rengöra i en sådan här fläkt?
Själva spisfläkten och imkanalen känns svåra att rengöra. Men jag hörde nåt om att man kan använda en ångmaskin. Gör folk sånt här själva eller anlitar man en sotare?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Det ser ut som den typ av metallfilter man brukar köra i diskmaskinen.
Du kan kolla om någon av dessa Futurum-bruksanvisningar stämmer för din modell:
https://manuall.se/vitvaror/koksflaktar/futurum-koksflaktar/
Franke köpte Futurum för länge se så du kan kolla med dem om de har någon bruksanvisning.
Den där ringen som håller fast fläktbladen borde väl gå att vrida och ta bort om fläktbladen känns väldigt feta.
Du kan kolla om någon av dessa Futurum-bruksanvisningar stämmer för din modell:
https://manuall.se/vitvaror/koksflaktar/futurum-koksflaktar/
Franke köpte Futurum för länge se så du kan kolla med dem om de har någon bruksanvisning.
Den där ringen som håller fast fläktbladen borde väl gå att vrida och ta bort om fläktbladen känns väldigt feta.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Kan man tvätta dessa filter i vatten? Är dessa aluminiumfilter?R Rofaj skrev:Hej!
Hur skulle ni göra?
I kanalen är sotaren jobb, gallren lägger du i diskmaskin,
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden