Hej,
Jag har ett kanaltak, med väldigt liten taklutning, vilket säkert har bidragit till att smuts och alger syns ca 1m in i kanalerna. Någon som har idee'r om metod ang rengöring?
Jag förmodar att skivorna måste plockas ner inför en rengöring, då de är monterade så att man inte kommer åt mer än änden över hängrännan. Där sitter idag monterad en silverfolie (tejp) vilket troligen mer stänger inne vatten än stoppar. Bör denna tas bort?Tacksam för ev tips. Fredrik
 
På de skivor som jag monterade för två år sedan så skulle den täta tejpen (typ silvrigtejp) monteras högst upp och i botten skulle det sitta en tejp, typ myggnät, som skulle ventilera och släppa ut ev. kondensvatten.

Att ha den "täta" tejpen i botten känns lite fel.......

Har dock ingen aning på hur man skulle kunna rengöra kanalerna.
 
Flaskborste?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.