Hej!

Har någon något bra tips på hur man skonsamt får bort fula fläckar av tepåsar som stått nere i vasken. Diskbänken i övrigt är bara ett år gammal men alltså med fula te-fläckar.

Mvh
Pagge

Citronsyra funkar bra.
Finns bland kryddorna på affären.

Svinto är perfekt. Repar inte det minsta.

Det går utmärkt med maskindiskmedel eller tvättmedel.

Häll på lite pulver, lite vatten, kör runt lite med diskbosten, lår stå ett tag och borsta rent. Lätt som en plätt.

/EB

EB skrev:
Det går utmärkt med maskindiskmedel eller tvättmedel.

Jag brukar också använda vanligt maskintvättmedel, blir hur bra som helst utan en repa och dessutom luktar det inte så äckligt som maskindiskmedlet ;)

MVH//Christina.

Jif/Vim är bra till det mesta

Polerade upp den rostfria diskbänken från 30-talet idag. Använder Autosol ett par ggr/året. Diskbänken blir som ny och håller sig glänsande åtskilliga månader.

Någon kemist härinne? Jag brukar diska av bänken med rejält med diskmedel efter en sådan här behandling - är det nödvändigt?

yonna skrev:
Någon kemist härinne? Jag brukar diska av bänken med rejält med diskmedel efter en sådan här behandling - är det nödvändigt?
Är ingen kemist dock, men så gör jag också!
Älskar min tvåmeters rostfria diskbänk från -56. Vilken tur att den under årens lopp inte blivit bortrenoverad!

Jag brukar använda Kalkosan eller Citek, svagt surt som rengör och tar bort kalk och andra avlagringar...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.