Hej! En sak drar väl alltid med sig en annan... För en vecka sedan hade vi inga tankar på att göra om tvättstugan på några år. men vvb började läcka, och nu så är tvättstugan ganska kal... Betonggolv och väggar, och nästan inget i... Spännande det är att bo i hus! (Inne på 7 månaden med hus)
Så frågan är då vad man gör innan klinkerläggningen. Vi drog ut plastmattan för att byta till klinker, och den lossnade lätt från betonggolvet. Det luktade lite fränt under. Plastgolvet har legat där i 30 år. Kan någon ge tips vad man bör göra innan primern? Behöver man slipa? Golvet är väldigt plant, och har bra fall mot golvbrunnen...

Tacksam för tips och tankar!

Ragnar

jag bara dammsög golvet sen rollade jag på primer.... men om det är kvar limm rester så är det nog bäst och skrapa bort det mesta av det.

mvh anders

Nu har jag fått bort det mesta av limmet, eller vad det nu var. Det var vattenlösligt, så jag kunde ganska lätt skrapa bort det när jag hade sprayat vatten på. Men det var kladdigt och kletigt att göra det...
Har sett en del råda till att inte använda primer på oisolerat betonggolv. Är det någon som har testat utan primer, och isf sitter klinkersen fast? Kostar det mycket med primer, så att det är en anledning att låta bli?
Är det samma sak med kaklet, att man behöver prima där på samma sätt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.